Individuální vzdělávací plán (IVP)
Individuální vzdělávací plán se vypracovává pro individuálně integrovaného žáka, žáka s hlubokým mentálním postižením, případně také pro žáka skupinově integrovaného nebo pro žáka speciální školy. Na naší škole se vypracovávají IVP nejčastěji z důvodu vývojové poruchy chování, vývojové poruchy učení, poruchy autistického spektra a mimořádného nadání.
IVP vzniká na základě doporučení k integraci vydané školským poradenským zařízením (PPP, SPC) a písemné žádosti rodičů. Na jeho vzniku se podílí učitelé žáka, jeho rodiče i žák samotný a vychází ze závěrů speciálně pedagogického vyšetření nebo psychologického vyšetření v PPP nebo SPC. Je vypracován do měsíce od vydání doporučení k integraci. Individuální vzdělávací plán může být doplňován a upravován v průběhu celého školního roku podle potřeby. Za zpracování individuálního vzdělávacího plánu odpovídá ředitel školy. Originál IVP je v katalogovém listu žáka. Kopie je uložena u výchovného poradce.
Rodiče
- Podávají žádost řediteli školy o povolení vzdělávání žáka podle IVP
- Svými podněty se podílejí na vzniku IVP, účastní se jeho projednávání IVP, plán podepisují
- Stávají se spoluzodpovědnými za výsledky práce svého dítěte tím, že IVP pravidelně (zpravidla jednou za měsíc) konzultují, dávají podněty k jeho doplnění
- Podílejí se na vyhodnocení IVP – vyplňují dotazníky pro školu a školské poradenské zařízení (PPP, SPC)
Žák
- Účastní se projednávání IVP, plán podepisuje
- Pracuje podle svých schopností a doporučení IVP
- Aktivně se účastní svého vzdělávání – plní zadané úkoly (např. navštěvuje DYS-klub, nosí speciální pomůcky, domlouvá se na ústním přezkoušení, plní domácí úkoly apod.)